شنبه , شهریور ۳۱ ۱۴۰۳
آخرین خبرها
خانه / اخبار ورزشی / پاداش قهرمانان بازی های آسیایی جاکارتا مشخص شد

پاداش قهرمانان بازی های آسیایی جاکارتا مشخص شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، محمد رضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان با اعلام این خبر گفت : بر اساس مصوبه ستاد عالی بازیهای آسیایی برای مدال طلا در رشته های انفرادی ۱۶۰ سکه ، مدال نقره ۸۰ و مدال برنز ۴۰ سکه بهار آزادی به عنوان پاداش داده خواهد شد و برای رشته های تیمی این میزان در هر بخش نصف می شود یعنی اگر تیم والیبال یا بسکتبال قهرمان شود مطابق مصوبه ، ۸۰ سکه بهار آزادی به عنوان پاداش دریافت می کنند.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: البته به جز پاداش پای سکوی کمیته ملی المپیک که میزان آن را خود کمیته اعلام می کند ما در وزارت ورزش و جوانان تسهیلات دیگری برای قهرمانان این دوره از بازیها نظیر شرایط استخدام و تحصیل و همینطور طرح سرباز قهرمان در نظر گرفته ایم.
سومین دوره این بازی ها ۱۲ تا۲۱ مهر ماه امسال و با حضور سه هزار و ۵۸۹ ورزشکار از ۴۳ کشور قاره کهن و در ۱۸ رشته ورزشی به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد.
در این بازی ها ۶٨۵ مدال توزیع خواهد شد که از این تعداد ٣٠٠ نشان برای زنان، ٣۴٣ مدال برای مردان و ۴١ گردن آویز در میکس و تیمی است.
ایران هم با ۳۰۱ ورزشکار در قالب بزرگترین کاروان ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳ رشته ورزشی پارا شنا، پارا دوومیدانی، دوچرخه سواری در بخش پیست، پارا وزنه برداری، پارا تیراندازی، پارا تیراندازی با کمان، گلبال، جودو ، پارا تنیس روی میز، والیبال نشسته، شطرنج و بسکتبال با ویلچر اعزام خواهد شد که در حال حاضر رشته بوچیا در انتظار تایید از سوی کمیته برگزاری رقابت ها بسر می برد.
کاروان ورزشی ایران ۱۰ مهر ماه با یک پرواز مسقتیم وارد جاکارتا می شود.
ایران در دومین دوره این بازی ها در اینچئون کره جنوبی در ۱۶رشته ورزشی شرکت داشت که موفق شد با کسب ۱۲۰ مدال (۳۷ طلا، ۵۲ مدال نقره و ۳۱مدال برنز ) بعد از کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن به مقام چهارم دست یابد.
ایران در اولین دوره بازی های پاراآسیایی که در سال ۲۰۱۰ در گوانگژو چین برگزار شد، با کسب ۸۰ مدال (۲۷ طلا، ۲۴ نقره و ۲۹ برنز) در رده چهارم قرار گرفت.
ساره جوانمردی دارنده ۲ نشان طلای پارالمپیک ریو و مدال برنز لندن نخستین سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰لندن را در رقابت های جهانی کره جنوبی کسب کرد.
ورزشی **۹۱۱۸**۱۵۹۷