سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
آخرین خبرها
خانه / اخبار گمرک / ترکیه به کالاهای وارداتی ازآمریکا تعرفه گمرکی وضع می کند

ترکیه به کالاهای وارداتی ازآمریکا تعرفه گمرکی وضع می کند

به گزارش ایرنا، یک منبع آگاه در وزارت اقتصاد ترکیه که خواست نامش فاش نشود، به آناتولی گفت که این کشور به کالاهای وارداتی آمریکایی همچون زغال سنگ، کاغذ، گردو، بادام، تنباکو، برنج، خودرو، لوازم آرایشی، ماشین آلات و تولیدات پتروشیمی مالیات های جدیدی وضع می کند.
وی که به نامش اشاره ای نشده است، تصریح کرد که ورود این کالاها سالانه حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است، و برآوردها حکایت از آن دارد که مالیات های اعمال شده بر آنها به رقمی بیش از ۲۶۶ میلیون دلار خواهد رسید.
این اقدام ترکیه پس از آن صورت می گیرد که تلاش های آنکارا برای معافیت تولیدات ترکیه از اعمال تعرفه های گمرکی آمریکا به شکست انجامید.
در اقدامی مشابه نیز هند و اتحادیه اروپا در اقدامی تلافی جویانه فهرستی از کالاهای آمریکایی را به سازمان تجارت جهانی ارائه دادند و درصدد اعمال تعرفه های گمرکی سنگین بر آن ها هستند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه مارس ۲۰۱۸ (اسفند/ فروردین)، تعرفه ای ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم اعمال کرد تا با آن چه رقابت جهانی غیرمنصفانه خواند، مقابله کند.
وی هر چند ۱۱ اردیبهشت ۹۷ زمان اجرای طرح مالیات های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک را تا ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) به تعویق انداخت.
رئیس جمهوری آمریکا ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) آرژانتین، استرالیا، برزیل، کره جنوبی را کاملا از اعمال تعرفه های گمرکی جدید بر فولاد و آلومینیوم معاف کرد.
صندوق بین‌المللی پول چندی پیش با هشدار به دولت آمریکا درخصوص طرح افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد، کشورها را تشویق به همکاری برای رفع موانع تجاری کرده بود.
شبس**۹۳۶۳*۱۴۸۸ **

موارد جالب

انتصاب ناظر جدید گمرکات خوزستان

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی حکمی از سوی فرودعسکری رئیس کل گمرک …