سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
آخرین خبرها
خانه / اخبار گمرک / کاهش ۳۱ درصدی صادرات  کالا در همدان

کاهش ۳۱ درصدی صادرات  کالا در همدان

کاهش 31 درصدی صادرات  کالا در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی، مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: میزان صادرات کالا در مدت مشابه سال گذشته ۲۳ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۵۳۱ دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در دو ماهه ابتدای امسال، ۱۶ میلیون و ۳۴ هزار و ۹۵۵ دلار انواع کالاها از گمرک همدان به سایر استان‌ها صادر شده است،خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان صادرات از گمرک همدان امسال ۳۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه میزان واردات در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ میلیون و ۲۳ هزار و ۹۹۷ دلار بوده است، گفت: میزان واردات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد از نظر دلاری و ۸۳ درصد از نظر وزنی کاهش داشته است.

خشوعی افزود: در دو ماهه امسال ۲ میلیون ۶۶۵ هزار و ۷۴۸ دلار کالا از کشورهای چین، هند، ترکیه، آلمان، لهستان، هلند، اتریش، ایتالیا و عمان از طریق گمرک استان وارد شده است.

وی  با بیان اینکه جذب حداکثری صادرکنندگان برای انجام صادرات از گمرک همدان یکی از اولویت‌های تعیین شده گمرک استان همدان است، افزود: توصیه می‌کنیم آن دسته از صادرکنندگان بزرگ استان که در گذشته از سایر گمرکات امور صادراتی خود را پیگیری می‌کردند؛ برای انجام صادرات از گمرک همدان اقدام کنند.

مدیرکل گمرک استان همدان با اعلام اینکه گمرک ملایر نیز روند رو به رشدی را نسبت به سال‌های قبل در پیش گرفته است، بیان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های انجام صادرات از گمرک ملایر به شکلی فراهم شده است تا صادرکنندگان کشمش و سایر اقلام دیگر حضوری در همدان نداشته باشند.

خشوعی بیان کرد: همدان ظرفیت‌های بالایی در زمینه صادرات کالا دارد که باید تلاش شود با تقویت صادرکنندگان و تامین زیرساخت‌های صادراتی این ظرفیت بالقوه را بالفعل کرد.

وی ادامه داد: مسیر صادرات کالا برای تجار و صادرکنندگان می‌تواند هموارتر از وضعیت فعلی باشد ولی برای رسیدن به این وضعیت نیاز است تا دستگاه‌های موثر و ذینفع ورود پیدا کنند در غیر این صورت نمی‌توان انتظار رفع مشکلات و بهبود وضعیت صادرات همدان را داشت.

مدیرکل گمرک استان همدان افزود: گمرک استان همدان تمام تلاش خود را بر این داشته تا صادرکنندگان بدون دغدغه صادرات خود را انجام دهند و برای رضایت تجار اقداماتی از جمله راه‌اندازی پنجره واحد گمرکی، اعزام کارشناس به محل دپوی کالا و کاهش زمان ترخیص کالاهای وارداتی انجام داده است.

خشوعی ادامه داد: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی همچون امور مالیاتی، تامین اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و بانک‌ها به گونه‌ای عمل کنند تا تجار و صادرکنندگان بیشتری میل و رغبت برای صادرات کالا از گمرک همدان داشته باشند.

موارد جالب

محصولات کشاورزی، غذایی، نساجی و پلاستیکی بیشترین کالا‌های صادراتی از گمرکات گیلان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات گیلان امروز گفت: …