سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
آخرین خبرها
خانه / اخبار گمرک / افزایش ۳۰ درصدی صادرات کالا از خراسان رضوی

افزایش ۳۰ درصدی صادرات کالا از خراسان رضوی

افزایش 30 درصدی صادرات کالا از خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  امید جهانخواه افزود: زعفران، کف پوش منگوله بافت و سیب عمده اقلام صادراتی امسال از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی بوده که به کشور‌های افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی صادر شده است.

وی گفت:: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در ۲ ماه امسال یک میلیون و ۵۲۳ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و ۱۹ میلیون و ۹۰۷ هزار دلار از محل بازارچه‌های مرزی باجگیران و دوغارون بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت میزان واردات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی ۶۹ هزار تن به ارزش ۷۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۳۰ درصد و از نظر ارزش ۳۶ درصد افزایش دارد.

جهان خواه افزود: پنبه، واگن‌های روباز با دیواره‌های جدانشدنی، برنج و دانه‌های کلزا عمده اقلام وارداتی به گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در ۲ ماه امسال بوده که بیشتر از کشور‌های ترکیه، فدراسیون روسیه، امارات متحده عربی و ازبکستان وارد شده است.

وی گفت:: براساس میزان صادرات و واردات کالا در گمرکات و بازارچه‌های مرزی، مبادلات تجاری این استان امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته و تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان در این مدت مثبت و معادل ۲۷۸ میلیون دلار است.

در خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و ۲ بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان فعال است.

انتهای پیام // ف. م     از ابتدای امسال تاکنون ؛
افزایش ۳۶ درصدی واردات کالا در خراسان رضوی

موارد جالب

انتصاب ناظر جدید گمرکات خوزستان

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی حکمی از سوی فرودعسکری رئیس کل گمرک …