سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
آخرین خبرها
خانه / اخبار گمرک / واکنش رئیس کمیسیون اروپا به تعرفه‌های جدید آمریکا: امروز، روز بدی برای تجارت جهانی است

واکنش رئیس کمیسیون اروپا به تعرفه‌های جدید آمریکا: امروز، روز بدی برای تجارت جهانی است

رئیس کمیسیون اروپا: امروز روز بدی برای تجارت جهانی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، اعلام کرد در پاسخ به تعرفه‌های گمرکی که آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم وضع کرده است، اتحادیه اروپا اقدامات متقابلی را اتخاذ خواهد کرد.

یونکر در یک سخنرانی در بروکسل گفت: «امروز، روز بدی برای تجارت جهانی است. به همین دلیل، ما به سرعت پرونده‌ای در سازمان تجارت جهانی تشکیل خواهیم داد و اقدامات متقابل را در ساعات آینده اعلام خواهیم کرد.» وی افزود: «این که یک کشور اقدامات یک جانبه‌ای را در تجارت جهانی انجام دهد، کاملا غیر قابل قبول است.»

اظهارات یونکر در حالی بیان شده است که روز پنجشنبه، واشنگتن اعلام کرد تعرفه مالیاتی ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و تعرفه‌ای ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم از کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک وضع خواهد کرد. این کشورها به صورت موقت از پرداخت این مالیات که کاخ سفید در تاریخ ۱ مارس اعلام کرده بود، معاف شده بودند.

رسانه‌های کانادایی نیز گزارش دادند مقامات این کشور اعلام کردند اقدامات متقابلی درباره این تصمیم واشنگتن انجام خواهند داد.

شبکه کانادایی گلوبال نیوز روز پنجشنبه گزارش داد اتاوا اکنون چندین اقدام متقابل علیه آمریکا را در نظر گرفته است. این کشور اعلام کرده است پس از مشورت با وزارتخانه‌های مربوط و مقامات محلی، تصمیم‌گیری نهایی درباره اقدامات متقابل کانادا علیه آمریکا انجام خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ادعا می‌کند در مسئله تجارت، شرکای واشنگتن با آمریکا ناعادلانه رفتار کرده اند. رئیس جمهور آمریکا همچنین تهدید کرده است در صورت ایجاد هرگونه مانع تجاری از جانب اتحادیه اروپا، بر واردات خودروهای اروپایی تعرفه‌های مالیاتی وضع کند.

ویلبر راس، وزیر تجارت آمریکا، ادعا کرد اقدامات متقابل دیگر کشورها تاثیری بر اقتصاد آمریکا نخواهد داشت. این مقام آمریکایی گفت به باور وی، این اقدامات بر روابط واشنگتن و دیگر کشورها در بلندمدت تاثیر نخواهد گذاشت. وی گفت این کشورها «در زمان مناسب با این مسئله کنار خواهند آمد.»

موارد جالب

محصولات کشاورزی، غذایی، نساجی و پلاستیکی بیشترین کالا‌های صادراتی از گمرکات گیلان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات گیلان امروز گفت: …