سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
آخرین خبرها
خانه / اخبار گمرک / صادرات استان کرمانشاه ۳۱ درصد افزایش یافت

صادرات استان کرمانشاه ۳۱ درصد افزایش یافت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه  گفت:  در دو ماهه نخست سال جاری ۴۲۲ میلیون و ۶۶۷ هزارو ۲۷۸ دلار کالا به وزن ۹۳۶ هزارو ۲۵۲ تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۱ درصد افزایش و از حیث وزن ۱۳ درصد رشد داشته است.

حیدری گفت: ۲۲۴ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۲ دلار با وزن ۵۸۸ هزارو ۴۰۷ تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴۹ درصد و از حیث وزن ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۱۹۸ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۶۶ دلار کالا را با وزن ۳۴۷ هزارو ۸۴۵ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرده نایلون پلاستیکی، گرید لوله به صورت پودر، لوازم خانه داری و پاکیزگی، هندوانه تازه، ظروف پلاستیکی ، خربزه ، کولرهای آبی، جوال وکیسه برای بسته بندی کالاازنوارپلی اتیلن یاپلی پروپیلن، ظروف ملامین و یکبار مصرف ، سیمان، رخام پولیش داده شده، انواع بستی، عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

وی بیان داشت: دردو ماهه نخست سال ۱۳۹۷ در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۲۲ کشور صادرات قطعی صورت گردیده است.

 

انتهای  پیام/ز

 

رشد۳۱درصدی صادرات  استان کرمانشاه

موارد جالب

انتصاب ناظر جدید گمرکات خوزستان

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی حکمی از سوی فرودعسکری رئیس کل گمرک …