جمعه , اردیبهشت ۱۴ ۱۴۰۳
آخرین خبرها
خانه / اخبار گمرک / صادرات کالا از استان اصفهان ۱۷ درصد رشد یافت

صادرات کالا از استان اصفهان ۱۷ درصد رشد یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از روابط عمومی گمرک اصفهان، اسداله احمدی ونهری اظهار داشت: در ۶ ماهه ۱۳۹۶ از استان اصفهان، ۵۸۲ قلم کالا به وزن دو میلیون و ۶۴ هزار تن و به ارزش ۷۳۶ میلیون و ۸۳۱ هزار دلار، به مقصد ۹۱ کشور جهان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۱ درصد و از حیث ارزش ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را، محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۹۲ میلیون دلار، آهن‌آلات و فولاد ۱۷۸ میلیون دلار، فرش ۷۲ میلیون دلار برشمرد و اظهار داشت: مهم‌ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۲۱۴ میلیون دلار و ۲۹ درصد، امارات متحده عربی با ۱۲۲ میلیون دلار ۱۷ درصد، افغانستان با ۱۱۴ میلیون دلار و ۱۶ درصد، پاکستان با ۵۶ میلیون دلار و ۸ درصد و تایلند با ۳۷ میلیون دلار و ۵ درصد سهم از کل صادرات استان هستند.

مدیرکل گمرک اصفهان بیان کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک؛ صادرات تولیدکنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی و از طریق سامانه جامع امور گمرکی بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌پذیرد.

وی در ادامه گفت: ۴۸ هزار و ۲۸ تن کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۳۷۷ هزار دلار به گمرک اصفهان واردشده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۱ درصد و از حیث ارزش ۵۱ درصد افزایش یافته است.

احمدی ونهری اظهار داشت: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه‌اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرا مرزی شاهد افزایش ۶۵ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم، این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در شش ماهه اول ۱۳۹۶، بالغ بر یک هزار و ۲۵ میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

وی در خصوص مهم‌ترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی ۶ ماهه ۱۳۹۶ گفت: ماشین‌آلات مکانیکی با ۲۸ درصد، ماشین‌آلات برقی با ۱۵ درصد، اجزا و قطعات منفصله ماشین‌آلات ۱۲ درصد، کاغذ و مقوا با ۳ درصد بوده است، عمده‌ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۲ درصد، کره جنوبی با ۱۵ درصد، ایتالیا با ۱۱ درصد آلمان با ۱۰ درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده‌اند.

مدیرکل گمرک اصفهان خاطرنشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به‌صورت شبانه‌روزی، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ‌بر ۲۸۰ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: طی این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان، ۶۳۲ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۲۹۹ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال رسیدگی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۱۲ درصد افزایش و حیث ارزش ۲۳ درصد رشد داشته است.

موارد جالب

انتصاب ناظر جدید گمرکات خوزستان

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی حکمی از سوی فرودعسکری رئیس کل گمرک …