چهارشنبه , اردیبهشت ۱۹ ۱۴۰۳
آخرین خبرها
خانه / اخبار گمرک / حدود ۳۷میلیون دلار کالای ترانزیتی وارد گمرک پرویزخان شد

حدود ۳۷میلیون دلار کالای ترانزیتی وارد گمرک پرویزخان شد

خلیل حیدری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کالای ترانزیتی وارد شده نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، از نظر وزنی ۱۹ درصد رشد و از حیث ارزش نیز ۵۶ درصد افزایش یافته است.
وی عمده کالاهای ترانزیت خارجی ورودی به گمرک پرویزخان را مازوت، نفتا و کاندانسیت عنوان کرد.
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین در این مدت ۱۲ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۱۶۰ دلار گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده به وزن ۵۴ هزار و ۷۷۲ تن از گمرکات استان کرمانشاه صادر شد.
به گفته او این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۱۵۸ درصد و از حیث وزن ۱۵۸ درصد افزایش داشته است.
به گفته حیدری در این مدت همچنین چهار میلیون و ۸۱۹ هزار و ۸۶۱ دلار انواع بستنی به وزن یک هزار و ۴۲۳ تن از گمرکات استان کرمانشاه صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۴۰ درصد و از حیث وزن نیز ۳۶ درصد رشد داشته است.
وی همچنین از افزایش ۲۹۳ درصدی صادرات نایلون پلاستیکی در یک ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت سه میلیون و ۶۰۵ هزار و ۴۷۷ دلار کالا به وزن یک هزار و ۲۱۰ تن صادر شده است.
وی تصریح کرد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۲۹۸ درصد و از لحاظ ارزش ۲۹۳ درصد رشد داشته است.
او میزان صادرات ظروف پلاستیکی را نیز سه میلیون و ۶ هزار و ۹۷۲ دلار کالا به وزن یک هزار و ۲۷۵ تن عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۵۶ درصد و از لحاظ ارزش ۷۹ درصد رشد داشته است.
استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و عملیات صادرات، واردات و ترانزیت کالا از طریق ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین انجام می شود.
در این استان همچنین پنج بازارچه مرزی نیز فعال است.
۳۰۳۳

موارد جالب

انتصاب ناظر جدید گمرکات خوزستان

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی حکمی از سوی فرودعسکری رئیس کل گمرک …