پنج شنبه , فروردین ۳۰ ۱۴۰۳
آخرین خبرها
خانه / اخبار گمرک / آلمان به دنبال توافق به منظور پایان بخشیدن به اختلافات تجاری اروپا و آمریکا

آلمان به دنبال توافق به منظور پایان بخشیدن به اختلافات تجاری اروپا و آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، گفت برلین خواستار حصول توافقی است تا از تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و اروپا جلوگیری شود.

آلتمایر روز دوشنبه گفت: «ما باید از وضع تعرفه‌های گمرکی بیشتر خودداری کنیم.» قرار است آلتمایر در نشست هفته آینده سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، تعرفه‌های گمرکی آمریکا را با کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا و نیز وزیر تجارت آمریکا به بحث بگذارد.

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه، نیز اعلام کرد آینده روابط تجاری میان اروپا و آمریکا در معرض خطر قرار گرفته است. وی گفت: «ما باید اهداف مشترکی مانند مسائل مربوط به تولید بیش از حد ظرفیت فولاد و نیز چگونگی ایجاد تغییرات بنیادین در سازمان تجارت جهانی به منظور حصول اطمینان از ایجاد میدانی جهانی برای تجارت داشته باشیم.»

لومر افزود: «اما هنگامی که خطر وضع تعرفه‌های گمرکی غیرموجه ما را تهدید کند، نمی‌توانیم در این امور موفق باشیم.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد از ماه ژوئن، تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و تعرفه‌ای ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم به آمریکا وضع کند. چین، روسیه، ژاپن، هند، ترکیه و اتحادیه اروپا با این تعرفه‌های گمرکی مخالفت کرده اند. با این‌که آمریکا به بهانه امنیت ملی وضع این تعرفه‌ها را توجیه کرده است، به نظر می‌رسد این بهانه نمی‌تواند دلیل این تصمیم واشنگتن را توضیح دهد.

با نزدیک شدن زمان برگزاری مذاکرات آمریکا و اروپا درباره اختلافات تجاری، رسانه‌های آمریکا گزارش‌هایی منتشر کرده اند که نشان می‌دهد ترامپ قصد دارد بر واردات خودروهای اروپایی تعرفه مالیاتی وضع کند. این مالیات مشابه تعرفه‌های گمرکی فولاد و آلومینیوم خواهد بود.

موارد جالب

محصولات کشاورزی، غذایی، نساجی و پلاستیکی بیشترین کالا‌های صادراتی از گمرکات گیلان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات گیلان امروز گفت: …